Mekong delta

28 juli 2016 - Mekong Delta, Vietnam

Vanmorgen nog eens vroeg uit onze bedjes! We moesten zeker om 7u aan het ontbijt zijn zodat we onze tocht konden starten naar de Mekong delta. Vroeg opstaan was niet zo simpel, maar gelukkig hebben we 4 fantastische kids bij die helemaal mee gaan in dit avontuur!! Na heel wat chaos aan the busstation vertrok onze tocht.
We reden enkele uren naast greenfields (allemaal rijstvelden en palmbomen) om aan te komen aan de wirwar van waterwegen. Het leven in de Mekong gebeurt allemaal op het water. Helaas hebben we de floating market gemist. Maar we leerden wel hoe rijstpapier (om springrolls en loempia's te maken), rijstkoekjes, cocossnoepjes,.. werden gemaakt. Op een boot verkenden we  de delta en het was echt magisch om te beleven! Vanuit de grote boot moesten we overstappen op kleine roeibootjes waarmee we naar ons restaurantje werden gevaren door locals. Super grappig om iedereen met een typische hoed op te zien! Haha!!
Onze lunch zag er effe raar uit doordat er een volledige vis op onze tafel werd geplant, maar met de hulp van de mensen daar leerden we zalig lekkere springrolls te maken!! Mmm!!
Aan het restaurant hadden ze ook een friendly python!! Een beestje van 4 meter lang en 65kg zwaar!! We waren allemaal toch wat onder de indruk van dat beestje!
Om ons terug naar de boot te brengen hadden we 2 opties: of we namen fietsen (zoals Mario & Wannes) of we gingen vanachter mee op een scooter. Gezien hier in Ho Chi Minh 8000000 scooters rondrijden leek ons dat wel eens een kansje! Voor Seth was dit echt het hoogtepunt van de dag! Samen met saar cruisen achterop een scooter! Super!!!
De plannen voor vandaag zijn Chinatown gaan verkennen!! Om 16:30 komt er een busje ons halen om ons naar de luchthaven te brengen voor onze volgende stop in Vietnam, nl Hoi An! Een kuststadje waar we 4 nachten gaan chillen aan de kust!!

1. Maerschalckskes:
    28 juli 2016
    Zalig, al die stralende gezichtjes !
    En heerlijk om met jullie via de foto's te kunnen meegenieten ;-)
    Liefs x
  2. Oma:
    28 juli 2016
    Sorry voor de vorige reactie maar ons ma was weer aan het prutsen met de iPad.Het was een reactie die doet denken aan Maddy.In ieder geval zo te zien hebben jullie het nog altijd heel leuk dus hou het zo.
  3. Titteke & co:
    29 juli 2016
    Hallo ginder!!!

We dachten al dat ons mama met de iPad aan het proberen was geweest!! Maar we begrepen haar berichtje wel en waren blij te horen dat ginder alles ook prima is!! Wij hebben hier juist een hoogtepunt gehad van onze reis voor de kids! We hebben 2 scooters gehuurd voor een paar dagen waarop we kunnen cruisen met ons zessen!! Super!!veel groetjes ginder!!
    Xxx