Chinatown

29 juli 2016 - Hoi An, Vietnam

Omdat we toch ook nog een ander district van Saigon wilden ontdekken, namen we een stadsbus richting Chinatown. De chaos van het verkeer was er wat minder, maar des te meer chaos was er in het handelen van goederen!! Van kookpotten, tot kruiden, kleding, voedsel, haaraccesoires,.. En dan alles in grootverpakkingen. Het was er ongelooflijk plakkerig dus de fikse regenbui die we over ons kregen deed eigenlijk wel deugd!!

Gelukkig lukte het ons heel vlotjes om de bus ook terug te nemen naar ons district zodat we eerst nog een lunchke konden eten in de mc Do! En een terrasje met een lekker fris pintje voordat we opnieuw een vlucht zouden nemen.

Dit keer was er veel meer verkeer op weg naar de luchthaven waardoor het toch effe spannend werd of we de vlucht zouden halen! Zeker toen ook nog eens bleek dat we 2 keer van gate moesten veranderen en we dit zelf maar moesten ontdekken!! Voor Wannes de meest spannende vlucht van allemaal denk ik! Haha! Maar al bij al liep alles vlekkeloos!! Met een half uurtje vertraging met een super chic groot vliegtuig kwamen we rond 21:00 in Da Nang aan waar onze chauffeur reeds klaarstond. Hij bracht ons naar onze nieuw verblijfje voor de volgende 4 dagen!! En het is hier prachtig!!! Veel en veel rustiger dan Saigon! Maar helaas heeft de rust dan weer als nadeel dat er niet meteen nog iets open was waar we iets konden eten. Onze chauffeur bracht ons dan toch naar een hutje waar we lekker een pho noedelsoepke konden eten.

Terug in de homestay was er toch ff paniek toen bleek dat 3 van de 4 kids een iPad hadden en die van Wannes was blijkbaar in het vliegtuig achtergebleven,.. De jongens zijn deze morgen meteen naar de luchthaven gereden en gelukkig lag hij daar op Wannes te wachten!! Oef!!! De plannen voor vandaag zijn: de buurt verkennen op scooters (we kunnen er hier huren zodat we met ons zessen kunnen gaan cruisen) en om 14:00 komen ze ons ophalen voor een workshop lampionnen maken! Joepie!!