Hanoi day 2

3 augustus 2016 - Hanoi, Vietnam

Vandaag de dag kunnen beginnen met een uitgebreid ontbijtje!! Dat zijn we niet meteen gewend dus we konden er wel eens extra van genieten. Na het ontbijt trokken we naar buiten om het kien hoam meer te gaan bekijken. De warmte overviel ons meteen. Vandaag halen we in Hanoi makkelijk temperaturen van +42 graden en dan nog een enorm hoge vochtigheid. Plakken, zweten en puffen dus! Na een bezoekje aan het meer gingen we op zoek naar de backpackersbuurt van Hanoi. De weg er naartoe was op zich al een hele belevenis. Zo ontdekten we dat Hanoi voor alles een aparte straat heeft. Eentje voor winkels met enkel plakband (???), eentje met snoep en koeken, eentje met manden en touwen, eentje met kleding en schoenen,... Echt de moeite om te beleven!!! De straten zijn hier toch wel properder en beter aangelegd dan in Saigon, maar de drukte van de voorbij zoevende scooters is hetzelfde. Een drukte van jewelste!! s'Middags kwamen we toevallig terecht in een heel lekker typisch Vietnamees eethuisje waar we konden smullen van bbq ribbetjes en kippetjes met steamed Rice!!! Mmmm!! Zo lekker!!! Na het shoppen gingen we eventjes verkoeling opzoeken in ons hotel en toen trokken we terug de straten van Hanoi in. Op naar de hotpot!! Na al deze dagen in Vietnam hebben we nog steeds geen hotpot gegeten dus nu werd het wel eens tijd!! En het was het wachten meer dan waard!!!! Zo'n super belevenis om met ons zesjes rond 1 pot te kunnen zitten en te genieten van een mixed hotpot!! (Vis, inktvis, gamba, kip, varkens-en rundvlees) ZALIG!!! Birge en Seth vertelden aan tafel dat dit de leukste rondreis was die ze al ooit gedaan hebben, waarop Wannes reageerden: dit was mijn eerste en mijn beste, maar zeker niet de laatste!!! Joepie!! We kunnen dus al gaan dromen van een nieuw avontuur!! Haha!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Luc:
    3 augustus 2016
    Hey vrienden, ik heb toch wel de indruk, dat jullie de vakantie van je leven meemaken, geniet nog met volle teugen van de dagen die jullie er nog zijn, wij horen de verhalen wel bij thuiskomst groetje aan allen
  2. Oma:
    3 augustus 2016
    Aan allen. Er is wel heel anders eten dan hier (doen jullie nog iets anders dan eten,).Het was nog eens leuk om jullie live te zien.Top foto,sGroetjes uit ham x