Cham eilands

1 augustus 2016 - Hoi An, Vietnam

Cham eilands
Vandaag moesten we vroeg uit de veren! Om 8:00 werden we door een bus opgepikt om ons naar de cham eilanden te brengen. Na enkel tussenstops aan andere homestays, kwamen we aan aan het bootstation. Hier namen we de speedboot die ons naar de eilanden bracht. Echt zalig!! Onze eerste stop op het eiland was een bezoekje aan den typisch vissersdorpje en de My Son tempels.  Het was super indrukwekkend maar door de drukkende en plakkende hitte wilden de kids liever het water in!
Onze volgende stop was in het water. We kregen allemaal een duikbril en een snorkel en sprongen met zen allen de zee in om te snorkelen. We vonden het echt geweldig allemaal! We zagen hel blauwe vissen, Zebra vissen, koralen,.. Een super ervaring!!!
Van al dat waterplezier hadden we toch een hongertje gekregen. Onze lunch bestond uit een Vietnamees buffet op onze tafel met allemaal lekkers van de zee. Wat ik dacht nooit te eten (zeker niet als je ze nog ziet zwemmen in grote tonnen) waren super lekker!! Nl inktvissen!! Echt super super lekker!! Vooral Wannes proeft van alles! Echt zalig om te zien!!
Na de lunch hadden de kids nog wat tijd om in een waterpark te spelen. Zo konden ze nog eens wat energie kwijt! We moeten ondertussen wel heel goed smeren want onze schoudertjes hebben allemaal een goede laag gekregen op ons dagje beach van gisteren.
Namiddag waren we terug aan onze homestay. De kids wilden eerst wat chillen op de kamer. Na de douchkes trokken we terug met de scooters richting de old town Hoi An. We speelden een spelletje kaart op een terrasje en gingen nog eens een heerlijke curry eten in een plaatselijk restaurantje. We trakteerden de kids nog op een lekker dessertje (brownies, tiramisu en sorbet) en cruisten dan terug richting onze bedjes. Morgen genieten we nog een laatste dagje van de kust en dan vliegen we verder richting het noorden!