De volgende stap,..

26 mei 2016 - Mol, België

Nu begint het toch dichter en dichter te komen!! Nog welgeteld 2 maanden en we zijn weg!! Hoog tijd dus om onze reis wat meer vorm beginnen te geven,.. De eerste stap hierin is uiteraard zorgen dat we het land in mogen! Een avondje gegevens verzamelen en doorsturen en de dag later: VISUMS in orde!!

Verder zijn we al eens gaan kijken hoe we de lange afstanden in dit grote land kunnen overbruggen. Enerzijds zien we een ritje met de nachttrein echt wel eens zitten voor de ervaring,.. Anderzijds kost zo'n ticketje bijna evenveel als een vliegticketje,.. Alleen ben je dan weer ongeveer 15uur onderweg. We kozen dan toch maar voor 2 binnenlandse vluchten van telkens 1 uurtje vliegen.

De planning ziet er voorlopig als volgt uit:

25/07: aankomst in Ho Chi Minh City

26/07: Verkennen van Saigon en het bruisende leven daar!!

27/07: Dagje + nachtje uitstap naar de Mekong delta

28/07: Terug van de Mekong delta en om 19:40 de vlucht naar Da Nang (+ een ritje van 35 km richting Hoi An).

29/07: Genieten van fietstochtjes, strandhangen, lampionnen maken, kookworkshop,.. in Hoi An.

30/07: Hoi An

31/07: Hoi An

01/08: 17:20 vlucht van Da Nang naar Hanoi

02/08: Verkennen van Hanoi + uitstapje Halong baai fiksen

03/08: 2 dagen / 1 nacht Halong Bay (met overnachting op een boot en dan kayakken ofzo tussen de rotsen)

04/08: Hanoi

05/08: 17:25 vertrek vanuit Hanoi richting Brussel!