Step 1: Thailand - be ready!!

18 juli 2022 - Bangkok, Thailand

Eindelijk was het dan zover! Na meer dan 3 jaar wachten en hopen dat we terug zouden kunnen reizen, konden we gisteren dan toch richting Brussel vertrekken. Alles verliep echt super vlot! De weg naar de parking, de eerste trip naar Helsinki en verder door naar Bangkok. (Note to ourself: vanaf nu enkel nog nachtvluchten bij long distance!) Ok, het slaapt misschien niet allemaal zoals in ons eigen bed, maar toch hadden we allemaal toch redelijk ok geslapen.

9889AAC6-0C57-4BFC-AA2A-AF0366EBAAAC7820746E-FC4B-420F-897B-B2C1EE626926CCD0AC15-2041-4580-B8ED-9DD9D4E3E765

Om half 5 plaatselijke tijd (half 1 in België) stapten we de broeiende hitte in! Het is hier nu wel minder warm dan in België, toch voelt de vochtigheid meteen plakkerig aan.

De taxi chauffeur propten ons allemaal in de auto (letterlijk!) en na een klein half uurtje dropte hij ons netjes af voor de deur van ons hotel. Helemaal in het midden van het drukke Khaosan Road. De kamers zijn niet groot, maar heel proper EN er staat een kingsize bed in! Na een kleine ontdekking van het hotel, het rooftop zwembad en de omgeving van bovenuit gespot, was het tijd voor ons eerste avondeten (of moeten we nu ontbijt eten? Of lunch? Soit,… het ritme zullen we onderweg wel ergens terug vinden!).

Net als we buitenstapten werden we verrast met een mini plensbuitje. Heerlijk! En dat zorgde ervoor dat we in het eerste het beste barretje terechtkwamen voor onze eerste padthai. Nom nom!!

Toen de diskjockey nog eens goed aan zijn knoppen draaiden, beslisten we dat we de drukte wat achter ons zouden laten en kozen voor een plons in ons zwembad. Wat is er toch heerlijker dan na een tripje van meer dan 16 uur in een (lauw) badje te duiken! We genoten ten volle!

De avond sloten we af met (op vraag van Birge natuurlijk) een banana roti (ook de andere 4 hebben we kunnen overtuigen van dit HEERLIJKE dessertje!!) en een fris pintje! Onder de airco en onder een dekentje vielen we daarna meteen in slaap.

We hebben net de kids om 9u wakker gemaakt om toch allemaal snel in het ritme te geraken en gaan nu op ontbijttocht. Van daaruit gaan we verder wandelen naar Bangkok by bike om Bangkok eens van een ander perspectief te ontdekken, nl al fietsend.

5ACBECF7-D987-40E5-B835-1C704D75C128BF44E660-5DC3-42FC-91AC-8E48B40CA071FE699434-C761-432F-A7E5-081C8B44EE57F687544F-DF43-4F6A-9538-C48C53B85159

1. Ineke:
    18 juli 2022
    Ah fijn dat de reis zo vlot gegaan is!
    Hoe zit het nu met die ene valies!? :)) ik zou echt zooo zwaar onder de indruk zijn van jullie!
    Veel plezier daar en voorzichtig op de fiets! Xxx
  2. Kristel Van Hoof:
    20 juli 2022
    Helaas was die ene valies toch wishful thinking 😂 Het zijn er uiteindelijk toch 2 geworden! Haha! Vandaag gaan we wat landen in het noorden met een heerlijke massage erbij denk ik! 😊 Jullie verhalen en foto’s zijn echt prachtig! Misschien moeten we voor onze volgende verre reis toch ook eens Afrika overwegen! Snel reisverhalen uitwisselen? Xxx