Weer eentje van de bucketlist

22 juli 2022 - Chiang Mai, Thailand

Intussen moeten we wat inhalen met onze verhalen,.. Sinds de nachttrein ons in het noorden heeft afgezet, verliep alles precies een beetje in stroomversnelling.

Het einde van ons ritje in de trein werd nogal bruusk beëindigd! Plots liep er iemand door de gangpad: “Goodmorning!! Time to wake up!” En 5 minuten later stond diezelfde gangpad vol verdwaasde reizigers met nog slaap in de ogen wat dom rond te kijken terwijl het treinpersoneel meteen de lakens van onze bedden trok en onze slaapkamers in no-time omtoverde tot zitplaatsen. We konden toch nog effe bekomen op onze plekjes tot de trein ons een kwartiertje later afzette in Chiang Mai. Meteen na het uitstappen stonden er wel 10 taxi drivers nogal opdringers onze aandacht te trekken: “Mama,.. Boss,…” Daar waren we nog niet aan toe na die hobbelige treinrit. Eerst … koffie! En een heerlijk ontbijtje met toast en eitjes! 😂
Na het ontbijt sprak Birge de minst opdringende red cab driver aan die ons netjes (mits wat gps ondersteuning van mezelf naast hem) aan ons hotelletje afzette.

HEERLIJK dit! Stapelbedden met een klimrek om naar de bovenverdieping te gaan,.. Onze oorspronkelijke kamer bleek nog niet in orde te zijn, maar wat graag namen we genoegen met dit plan B MET een heerlijke douche en zachte bedden! Meer hebben we echt niet nodig.

Onze missie vervolgens was om een trekking te regelen richting de jungle voor morgen (2 day - 1 night). Omdat alle toerisme in Chiang Mai sinds Corona helemaal stil gevallen is, zijn er geen talrijke reisbureautjes meer die ons een mooie trekking konden aanbieden. Op aanraden van de Trotter reisgids, trokken we daarom maar richting Udomporn Tours in Chiang Mia land (we vermoeden dat dit een soort gehucht van de stad is?) en daar was de trekking op 1 2 3 geregeld! Om 18u deze avond komt de gids langs aan ons hotel voor de betaling, de verzekering en de praktische info rond de trekking! 😂

Voila, .. geregeld! En op zijn Thais vierden we dit met … ETEN. 😂 We trokken een heel lokaal restaurantje in waar we heerlijke curries en rijst aten en vervolgens de stad verder ontdekten.

In het hotel ontmoetten we onze gids voor de volgende 2 dagen: Keng. Hij was super enthousiast om na die 2 jaar terug met toeristen op pad te gaan en de klik was er meteen. We kijken er alvast super naar uit!

5E4073FB-2F7C-43BD-BFAD-087F82D752FF49445A10-FE13-4858-A469-8BD82A4A88E6

A53633AB-1E5A-43A9-9596-C4D4D30B635C

Na de kennismaking met Keng en de voorbereiding van onze rugzakken voor de volgende 2 dagen gingen we verder op verkenning door Chaing Mai. 1 van de toplocaties vind ikzelf altijd is de night bazaar. Ik was er dan ook serieus van aangedaan toen bleek dat door COVID slecht 1/3de van de markt de pandemie overleefd had. De rest van de hallen stond er verlaten en leeg bij 😳

Geen fishermens pants dus voor de jungle, maar des te meer zin in dit avontuur. En zo sloten we ook deze geweldige eerste avond in Chiang mai af. Laat dat avontuur morgen maar komen!