We geven niet op

17 juli 2021 - Mol, België

Vandaag, 17 juli 2021. Dit zou dan eindelijk de dag zijn dat we toch naar Thailand en Cambodja zouden gaan. Het idee was altijd al dat we zouden gaan om te vieren dat ik afgestudeerd was en mijn 2de bachelor binnen zou hebben maar de drang naar reizen was vorig jaar al zo groot dat we het een jaar vervroegden. Helaas was er vorig jaar die k*t corona die roet in het eten gooide. Het heeft heel wat moeite en energie gekost voor we eindelijk de bevestiging kregen dat we onze vluchten konden omzetten en toch in 2021 onze grote reis zouden kunnen maken. Opnieuw een heel jaar keken we uit naar ons vertrek. Er gaat geen dag voorbij dat er iemand toch nog eens een link legt naar ons prachtige avontuur in Vietnam, dus de goesting om te vertrekken zat er bij iedereen goed in. Al begin mei begonnen we de berichten opnieuw op te volgen over de reisbeperkingen naar Thailand en terug hadden we hoop dat we toch zouden mogen gaan. Tot begin juni ... Thailand communiceert dat de grenzen toch een beetje zouden open gaan voor toeristen, maar deze moeten dan wel eerst 15 dagen in quarantaine in een hotel op eigen kosten. Omdat onze reis maar 21 dagen zou duren, was dit uiteraard geen optie en stuurde ik meteen een mail naar het reisbureau om onze vluchten opnieuw te wijzigen. Helaas kregen we ook dit keer geen reacties. Na zeker 10 mails, evenveel berichten via de chat en uiteindelijk nog een pak Messenger berichten, kreeg ik afgelopen donderdag plots een mail van Qatar Airways zelf in mijn mailbox. Ze vroegen zich af waarom ik nog niet online ingecheckt had. Ik heb hen meteen een mail gestuurd en gisteren kreeg ik van hen een telefoonnummer van een contact center. Ik sprak er met een super vriendelijke Indische "mam" en zij fikste gelukkig dat onze tickets voor vandaag geannuleerd werden en opnieuw een jaartje opgeschoven zullen worden! Uitstel is dus terug GEEN afstel!! En ik kan gerust volgend jaar nog eens vieren dat ik mijn studies met vrucht beëindigd heb 😂 Na zo'n grote inspanningen van de afgelopen jaren, vier ik dat met plezier gespreid over verschillende jaren! 😂

Het plan is nu om dit jaar met ons gezin op een nieuw avontuur te gaan dichterbij huis. Omdat we niet voor de hotels, campings, toeristische trekpleisters,.. zijn gooien we het over een andere onbekende boeg .. WIJ GAAN SURFEN! 😊🏄‍♀️🏄🏄‍♂️

1. Luc:
    17 juli 2021
    Nog een geluk dat ge nog een jaar uitstel krijgt voor uw tikets, das dan het positieve nieuws, maar voor nu bereid jullie maar zeer goed voor met deze nog steeds covid tijden maar geniet zeer zeker van jullie verdiende vakantie