Op naar beter weer

30 juli 2021 - Wimereux, Frankrijk

Dinsdag 27 juli 2021

Omdat het echt heel de nacht geregend had en de voorspellingen voor de volgende dagen in Normandië ook niet echt beter werden, besloten we al snel om effe tanden te bijten vandaag en meteen door te rijden naar de Vendee. Dit is een streek in Bordeaux aan de Atlantische Oceaan dat naast de Côte d’Azur bekend staat voor het prachtige weer. In onze reisgids “Love the Seaside” zochten we een plekje dat het makkelijkste en snelste te bereiken was om zo al een uitvalsbasis te hebben waaruit we dan verder op zoek konden in de Vendee streek. Na een lange rit (die gelukkig steeds leuk bleef dankzij de aanwezigheid van onze Patlist° zetten we Patrick neer op een camperplaats in Saint Opnieuw was het maar op 200 meter van het strand! Tussen de verschillende rotsen ontdekten we super gezellige baaien . Maar ook al wisten we meteen dat dit niet het ideale strand zou zijn om onze eerste surfervaringen op te doen! Door de grote rotsen in het water is het voor beginnende surfers veel te gevaarlijk. De golven breken hier op de rifs, lees: voor gevorderde surfers. Daarom besloten we om door te reizen naar Les Dunes omdat daar wel Beach breaks zijn = golven die breken op zand en dus ideaal voor beginnende surfers.

E6D104B6-6B4E-4368-8784-049DB63F5D36