Nog 48 dagen

29 mei 2022 - Mol, België

We hebben net een prachtige trip Berlijn gehad en nu kunnen we echt volop gaan uitkijken naar ons vertrek ( over 48 dagen maar "who's counting"? 😂).

Omdat er nog enkele gaten in onze trip zaten, hebben we toch maar enkele zaken nog vastgelegd zodat we dat niet meer ter plaatse moeten regelen en over stressen. Het eerste wat nog op onze to-do stond, was de reservatie van onze nachttrein naar het Noorden. We reizen op 19 juli van Bangkok naar Chiang Mai. Omdat het ons bij onze vorige reis in Thailand niet gelukt was om de trein te nemen omdat onze rugzak met de tickets toen gestolen was, hebben we nu besloten om dit avontuur toch eens te ondernemen. Aan het busstation van Bangkok springen we op 19 juli om 18u55 de trein op richting het Noorden voor een tocht van 12u (als alles goed gaan komen we dan om 7u15 plaatselijke tijd aan). Het boeken van deze tickets heeft me meteen teruggebracht naar mijn vorige reis Thailand 😂 Je boekt wel tickets, maar je krijgt verder geen berichten meer en de tickets moet je op het moment dat je moet vertrekken ergens aan een loketje in Bangkok gaan ophalen! haha! Gelukkig vertrouwen we nogal op de Aziatische way of life en zal ook dit wel terug in orde komen!

thai railways

nachttrein Chiang mai2

De planning voor Chiang Mai bestaat vooral uit een jungle trekking en massages na die trekking 😂 maar dat gaan we allemaal ter plaatse wel verder uitzoeken.

Wat wel nog verder geregeld moest worden is ons vervoer naar Pai. Pai ligt helemaal ten noorden van Thailand en om er te geraken moet je over een route met 762 bochten!

Pai-on-Map-of-Thailand

Voor Seth die snel wagenziek wordt dus niet de meest ideale optie om dit met een bus te doen! Wat ons daarom beter en ook veel leuker leek, was het huren van scooters. We hebben inmiddels al heel wat contact gehad met de Australische uitbater van Bamboo motorbikes voor de verhuur van 3 scooters en hij heeft ons gegarandeerd dat de 130 kilometer van en naar Pai de mooiste zijn op een brommer. We kunnen onze grote bagage in Chaing Mai achterlaten en met kleine backpacks op de scooter voor 3 dagen naar Pai trekken. We vertrekken op 24 juli op deze tocht en moeten op 27 juli terug in Chiang Mai zijn om onze volgende vlucht te kunnen halen.

ChiangMai_to_Pai

Omdat dit voor mij de 3de keer Thailand is en we besloten hebben om Laos en Cambodja te houden voor onze volgende reis 😉 gaan we dit keer ook het Zuiden van het land eens bekijken. Heel wat mensen associëren Phuket dan misschien wel met het meest toeristische van Thailand, maar daar gaan wij niet voor kiezen. Wij gaan voor de meer alternatievere opties van die omgeving gaan.

Op 27 juli gaan we vanuit Chiang Mai het vliegtuig nemen naar Phuket om vervolgens na een vlucht van 2 uur onze reis verder te zetten.