Onze verblijfplaatsen (voorlopig 😉)

15 mei 2022 - Mol, België

1 van de weinige vereisten die we hadden voor deze reis, was een hotel MET zwembad de dag dat we arriveren en de dag dat we vertrekken. Met een vlucht van meer dan 14u, is het net zo aangenaam om nog voor het vliegen te kunnen genieten van een heerlijke plons, zachte bedden, airco op de kamers,.. De andere plaatsen waar we gaan slapen zijn vaak veel primitiever en avontuurlijker hoor!

We starten ons verblijf in Thailand in 1 van de mooiste hoofdsteden van de wereld, Bangkok! 😉 En wat is er een leukere naam voor een hotel dan "Villa Cha-Cha" 😂

Villa Cha ChaVilla Cha Cha2Villa Cha Cha3Villa Cha Cha5Villa Cha Cha 4

In Bangkok gaan we 2 nachten blijven. Omdat we hier ook nog naar terugkomen net voor we terug richting België komen, hebben we de activiteiten een beetje verdeeld. Bij aankomst zijn dit onze mogelijke opties voor 2-do's:

• fietsen in het centrum
  • Chatuchak weekend market
  • Kanchanaburi - The bridge over the river kwai

Vanuit Bangkok gaat onze reis zich verder zetten richting het Noorden van Thailand. Omdat we deze reis echt alle impressies willen opdoen die dit prachtige land te bieden heeft (en ook een beetje omdat het Birge, Seth & mezelf nog niet gelukt is 😂) gaan we naar het Noorden reizen met een night train. Dit zijn slaaptreinen waar we een nachtje in zullen doorbrengen.

nachttrein Chiang mai

nachttrein Chiang mai2

Eenmaal aangekomen in Chiang Mai kan het echte adventure pas goed beginnen! 😉 Op 20 juli hebben we nog een overnachting geboekt (voorlopig) in het Arch 39 Minimal Art & craft hotel. Hier gaan we een beetje kunnen bekomen van onze nachtelijke reis en ons klaarstomen voor een 2 daagse jungle trekking naar de tribes in het noorden. Het hotel in Chiang Mai is best indrukwekkend met klimrekken en trampolines om in ons bed te geraken! 😂 Avontuur ten top!

Arch39_3Arch39_2Arch39

Arch39_1

Na onze jungle trekking gaat het dan toch effe relaxen en bekomen worden en vooral .. massages à volonté 😂 We gaan terug in Arch 39 slapen voor een nachtje voor we op scooters vertrekken naar Pai. Pai is een bergdorp in het noorden van Thailand dat bekend staat voor zijn prachtige en enorme watervallen. Verder is vooral waterpret en avontuur (raften, bamboovlotten, waterparken,..). Maar natuurlijk gaan de scootertochtjes op zich ook al een beleving op zich worden. In Pai hebben we echt een uitzonderlijke verblijfplaats kunnen scoren!  We overnachten hier nl. in het Pai Country House waar we 3 hutjes hebben gereserveerd met ieder een eigen hangmat buiten en dit voor €71,00 voor 3 nachten voor ons 6. De foto's zien er alvast veelbelovend uit, dus kan niet mis gaan! 😂

Pai Country HutPai Country Hut2Pai Country Hut 1Pai Country Hut 4

Pai Country Hut 3

Om vervolgens toch tijd te besparen en een totaal andere Thailand reis te krijgen dan mijn vorige 2, hebben we besloten om eens een kijkje te gaan nemen in het zuiden van Thailand. We nemen daarom vanuit van Chiang Mai een vlucht richting Phuket. En nee hoor! Een all in beach vakantie is niet aan ons besteed! Ook daar gaan we opnieuw het avontuur opzoeken! Na aankomst in Phuket gaan we eerst de stad verkennen en overnachten we in Baan Sutra Guesthouse. Dit is voorlopig maar voor 1 nachtje omdat we vooral richting het Khao Sok National park willen doorreizen voor een 2de avontuurlijke jungle trekking. De guesthouse krijgt op booking.com wel een score van 9.1 wat ons meteen overtuigde om ook bij het vertrek uit het zuiden hier nog enkele dagen bij te boeken. Na onze tocht in de jungle komen we daarom nog 2 nachten terug.

337044988Baan Sutra Guesthouse Phuket337044955Baan Sutra Guesthouse Phuket

337042523Baan Sutra Guesthouse Phuket

Het vervolg van onze reis is inmiddels al enkele keren gewijzigd en nog steeds is er wat twijfel. Vanuit tijdsgebrek en de grote afstanden, wilden we liever niet onze tijd verspelen in urenlange trein-, boot- of busreizen. Daarom (en ook omdat we de naam van onze volgende verblijfplaats zo grappig vinden) gaan we onze reis verder zetten in Koh Phi Phi (Kho = Thaise woord voor eiland). Hier staat opnieuw WATER centraal! Denk aan snorkelen, koraalriffen, Monkey Bay (= kayakken) en eilandhoppen met een langtailboot. Overnachten op een eiland is HEERLIJK maar tegelijk ook een hele uitdaging om een leuke locatie te vinden. Voorlopig heb ik daarom een plekje vastgelegd in het Panmanee hotel, maar dit kan daar ter plaatse zeker nog wijzigen na overleg met locals.

69107174Panmanee Hotel Koh Phi Phi69107162Panmanee Hotel Koh Phi Phi

69107171Panmanee Hotel Koh Phi Phi

Na Koh Phi Phi zal onze reis helaas weer ten einde lopen (en ik ben er nu al zeker van dat 3 weken opnieuw te kort gaan zijn 😂) gaan we afronden in stijl in Bangkok. We hebben voor onze laatste 3 nachten een appartementje gekozen in een oude cinemacomplex vlakbij de grote Chao Phraya (de grote rivier dwars door Bangkok).

250268006Prince Theatre Heritage stay263083145Prince Theatre Heritage stay263083199Prince Theatre Heritage stay

1. An:
    16 mei 2022
    nice :-)
    Zeker iets om naar uit te kijken ;-)
  2. Kristel Van Hoof:
    17 mei 2022
    Absoluut! 😉 Het aftellen is alvast begonnen!
  3. Heidi:
    16 juni 2022
    Als je dit leest, krijg je instant zin om ook naar Thailand te reizen :-)
  4. Kristel Van Hoof:
    20 juli 2022
    We kunnen dan zeker wel wat tips geven! 😂