Rennes

31 juli 2021 - Rennes, Frankrijk

En onze tocht zet zich verder! Na opnieuw een lekker ontbijtje met de typische bagetjes gingen we op ontdekking in Plouharnel. Dit typische surfdorpje ademt watersporten uit! Je vindt er naast heel wat surf- en zeilscholen ook heel wat shops, coffeebars,.. allemaal in het teken van surf, sup, zeilen,..

C6F17A4E-68E6-4126-9CF3-8DA9C48A842E

Na Plouharnel reden we verder naar Rennes.

Saartje had hierover wat opzoekingswerk verricht en het was ook echt de moeite om deze hoofdstad van Bretagne effe een bezoekje te brengen!

De winkels waren helaas dicht op zondag, maar daardoor was er zeker geen gebrek aan leven in de stad! Naast 2 universiteiten en enkele hogescholen is het een echte studentenstad. Volgens de info die we vonden zouden er zowat 69.000 studenten zijn in Rennes! We kwamen terecht op een levendig pleintje waar we smulden van lekkere burgers en frietjes voor we onze tocht in Bretagne verder zetten! ☺️

98D0F0E4-3F6A-4E01-8043-538843172919D12DD66A-0800-4CF5-B30C-9D4C9C5C3305
Onze zondag sloten we af in Saint Malo. Op een prachtige camper camping konden we nog net een plekje bemachtigen in het groen en doken we met z’n allen nog eens een terrasje op! ☺️Saint Malo is het eerste stadje in Bretagne als je van Normandië komt. We zijn dus ff heel Bretagne over gestoken deze zondag. Tijd dus voor een dutje!