En onze reis krijgt vorm

4 februari 2020 - Mol, België

De knoop werd doorgehakt en de vluchten werden geboekt!!

We vertrekken op vrijdag 17 juli 2020 en onze trip ziet er dan als volgt uit:

• Brussel: 8u55 naar Doha: 16u20
    • Transfer van 3u en 45 minuten in Qatar waar we eventjes onze beentjes kunnen strekken
  • Doha: 20u05 naar Bangkok: 07u05 (= plaatselijke tijd. Hier in België is het dan 02u 's nachts)

3 weken later komen we dan op vrijdag 07 augustus terug richting België en dan reizen we als volgt:

• Bangkok: 2u10 naar Doha: 5u15
    • Transfer van 3u en 55 minuten in Qatar
  • Doha: 9u10 naar Brussel: 14u50

Meteen na het boeken van de vluchten hebben we dan ook maar meteen een nieuwe SUPERGROTE trolley gekocht!! We proberen opnieuw alles van ons zessen zoveel mogelijk in 1 grote valies te proppen! (ginder hebben we gelukkig niet veel nodig!)

We hebben ondertussen al heel wat boeken gelezen, sites bezocht, onze trottervrienden geïnformeerd,.. en na HEEEEELLLL lang wikken en wegen is dit een eerste plan van onze reis:

• Zat. 18/07 aankomst in Bangkok rond 7:05. We hebben dan al een hotelletje geboekt (MET zwembad!! zodat de kids meteen een plonsje kunnen nemen na onze lange tocht!) = RESORT V - MRT Huai Khwang - Bangkok

Resort V_MRT Huai Khwang00002Resort V_MRT Huai Khwang00001Resort V_MRT Huai Khwang00004Resort V_MRT Huai Khwang00005Resort V_MRT Huai Khwang00003

• 19/07 is er een Chatuchak weekend market! ECHT DE MOEITE!! Chatuchak is de grootste weekendmarkt van de hele wereld en telt zo'n 15.000 kraampjes! Je kan er werkelijk ALLES vinden!! Eten, kookgerief, kleding, dieren, decoratie,.. Chatuchak-5
  • 20/07  Fietsen in Bangkok gevolgd door nachttrein naar het noorden,..
    • Met de organisatie "CO VAN KESSEL" kan je in Bangkok prachtige fietstochten maken die je brengen van de meest chique buurten naar achterliggende krottenwijken,.. Tijdens de tocht brengt een longtail boat ons naar andere plaatsen vanwaar we verder kunnen fietsen waardoor we echt een "ander Bangkok" kunnen leren kennen.

Bangkok by bike00001Bangkok by bike00003

• Nachttrein naar Chiang Mai nachttrein Bangkok - Chiang Mai00001nachttrein Bangkok - Chiang Mai00003nachttrein Bangkok - Chiang Mai00002
  • 21/07 aankomst in Chiang Mai: eerste dag en nacht de stad verkennen,.. De dag erna een jungle trekking van 2 dagen, 1 nacht? (Chiang Mai = 1 nacht)
  • 22/07 - 23/07 Jungle trekking Chiang mai (= 1 nacht)
  • 23 tot 24/07 nog nachtje Chiang Mai (Chiang Mai = 1 nacht)
  • 24/07 tocht naar Pai
  • 27/07 vlucht naar Pnom Phen vanuit Chiang Mai (komende van Pai) (3 nachten Phnom Penh)
  • 30/07 rit van Phnom Penh naar Siem Reap tem 02/08 (3 nachten)
  • 02/08 vlucht naar Bangkok en meteen gevolgd door trip naar Koh Samet tem 05/08
  • 05/08 terug naar Bangkok
  • 07/08 terug richting België
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade