Bangkok richting Chiang Mai

14 februari 2020 - Mol, België

Onze dagen in Bangkok gaan al goed gevuld zijn met:

• bekomen van de lange vlucht en effe de jetlag wegwerken
  • een fietstocht + longtail boat in Bangkok zelf (zie vorig verhaal over Co van Kessel)
  • een bezoekje aan Chatuchak weekend market (=ook meer info terug te vinden in het vorige verhaal)
  • een bezoekje aan Wat Pho = een mooi geheel van tempels in het hartje van Bangkok. In de grootste tempel van het complex ligt een immens grote Boedha. Dit is de oudste en naar verluidt ook mooiste tempel van Bangkok.
  • Op verkenning naar Kao San Road. Iedere keer dat ik er kwam dacht ik weer: "oh boy,.. Dit is toch wel heel toeristisch met al die backpackers,.." maar aan de andere kant moet je er toch eens geweest zijn,.. Ik vermoed dat Seth en Birge er enkel misschien nog de spaghetti bolognese van onthouden zullen hebben en de rest van ons gezin moet het toch ook eens beleven,.. Dus ,.. toch maar op verkenning!

Na lang wikken en wegen hebben we (voorlopig) toch besloten om geen tussenstop te nemen aan de "The bridge over the River Kwai",.. Niet omdat het niet de moeite is, maar we willen nog zoveel zien en beleven dat er keuzes gemaakt moeten worden,..

Vanuit Bangkok gaan we (al vanuit België vermoed ik) een treinkaartje boeken om met de nachttrein naar het noorden van Thailand te sporen, richting Chiang Mai. In mijn vorige reizen Thailand is het me nooit gelukt om een nachttrein te nemen, maar als je de boeken leest is dit toch de meest praktische, comfortabele en goedkope manier om van Bangkok naar het noorden te reizen. In de nachttreinen is er (meestal) een restaurantwagon voorzien, maar aan de verschillende station zouden ook kooplieden staan die ananas, gebraden kip, pinda's, taartjes,.. verkopen. Dit gaat zeker een belevenis worden!