Het aftellen is begonnen

17 juli 2021 - Mol, België

Nu we toch nog steeds opgesloten zitten in ons kot en er echt zo erg vanuit gaan (lees: HOPEN!) dat onze testen morgen negatief zullen zijn, hebben we al eens een roadtrip uitgestippeld.

Wimeraux - Onze eerste halte van ons Frankrijk avontuur start in Wimereux, een gemeente in het Franse departement Pas-de-Calais.

Om onze reis te kunnen starten, maken we een eerste tochtje vanuit Mol tot in Wimereux van een 300km. Dit is echt het maximum dat we per dag willen maken om er zo voor te zorgen dat we voldoende kunnen genieten van de omgeving, de stranden, ons gezin,.. En dus niet uren en dagen op pad te zijn.

Wimereux2WimereuxTrouville sur mer

Etretat - Onze volgende stop zal waarschijnlijk Etretat worden.Dit dorpje ligt op zo’n 220 km van Wimereux.  Nu, bij ons is het plannen van de reis vooraf maar een formaliteit. Het belangrijkste is het ervaren daar ter plaatse. Als we op een goede wei terecht komen, kunnen we zeker wel eens blijven hangen. Of als we ons ergens niet goed meer voelen, zet de reis zich makkelijk verder.

Waarom Etretat ons aansprak, is vooral vanwege de Olifantenslurf: een klif precies lijkt op de kop van een olifant.

Een leuke manier om de olifant eens onder de slurf te bekijken, zou suppen langs de rotsen zijn.  Of we dit ook echt gaan doen betwijfel ik sterk gezien we geen suppers zijn. Alhoewel,.. misschien is suppen op de oceaan net iets interessanter en gevarieerder. ☺️

etretat-surfingEtretat - oliofantenslurf

Trouville sur Mer - Via de Pont de Normandie gaan we vervolgens de monding van de Seine oversteken. En hoe we dit gaan doen, gaat echt super zijn! We gaan hiervoor de meer dan 2 kilometers lange hangbrug nemen. Op het hoogste punt van de brug, rijden we dan 60 meter boven de Seine! We MOETEN dan zeker effe halt houden aan de tolpoort zodat we de brug ook een stukje te voet kunnen doen! (Of misschien zelfs met de surfskates!). Na een kleine 80 kilometer gaan we richting Trouville.

Vanaf de hangbrug kunnen we verder over een prachtige kustweg naar Trouville en Deauville, 2 steden aan de monding van de rivier de Touque. Trouville is de lossere stad van de 2, met leuke straatjes achter de boulevard langs de rivier.

hangbrug

Saint Malo - Een kleine 230 km verder door komen we Bretagne binnen en houden we eerst halt in de Piratenstad van Frankrijk.

Schermafbeelding 2021-07-17 om 17.36.59Schermafbeelding 2021-07-17 om 17.37.14Penhors - Nog eens een kleine 220 km dieper Bretagne in, gaan we richting La Torche. Om de drukte van deze badplaats te vermijden, trekken we naar Penhors. Vanwege de Beach break (de golven breken op het strand) is het een ideale plaats voor beginnende surfers om hun draai te vinden op de golven.

Les Dunes - Samen met de Côte d’Azur rekenen op het meeste zon van Frankrijk. Les Dunes is een heerlijke surfspot voor beginnende surfers in de Vendee. Mochten we het reizen nog niet beu zijn dan, is Biarritz nog een optie. Van Les Dunes naar Biarritz is het nog een kleine 300km verder.

1. Luc:
    17 juli 2021
    De planning ziet er alleszins perfect uit, nu het weer nog mee en dat ook de covid regels in de goede richtig gaan dan gaat het wel lukken.
  2. Birge:
    18 juli 2021
    WoW! Ik heb er al zoveel zin in!!!!!